گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

رای دادن به خلیج فارس

توجه             توجه              توجه


سلام به همه شما جغرافیدانان و همه شما ایران دوستان عزیز


چند روزی است که کشورهای عربی وصهیونیسم وامریکا اقدام به تبلیغ گسترده به رای دادن کاربران اینترنت به نام خلیج عرب نموده اند در سایت
http://whichgulf.com/deploy/ که باعث سبقت گرفتن درصد رای دهی از خلیج فارس شده لطفا برای اثبات نمودن اینکه خلیج فارس برای همیشه فارس خواهد ماند در این سایت http://whichgulf.com/deploy/رای دهید

 

در این سایت با دو گزینه رو به رو هستید

 

یک گزینه خلیج فارس است و دیگر هم خلیج عرب

 

شما پس از رای دادن به خلیج فارس بر رو ی vote کلیک میکنید تا رای شما ثبت شود

 

باسپاس فراوان از شما

 

اینجا کلیک کنید

کهنسالترین درخت جهان در ایران

سرو (نگین سبز) چهار هزار و پانصد ساله ابرکوه، با گذشت ۱,۶۴۲,۵۰۰ روز از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است و جهانیان را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش ایرانیان بلژیک، دانشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی، از این درخت به نام کهنسال‌ترین درخت جهان یاد می‌کنند و می‌گویند: دیدن این درخت برای هر کسی شگفت‌آور است. بتازگی دانشمندانی از ژاپن و روسیه از این درخت دیدن کردند و عمرش را تا هشت هزار سال برآورد کرده‌اند.

پیشتر «الکساندر روف» دانشمند روسی، عمر آن را به ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ سال برآورد کرده بود. «حمدالله مستوفی» هم در کتاب «نزهت القلوب» که به سال ۷۴۰ هجری قمری تالیف شده است، درباره این سرو آورده است: در آنجا سروی است که در جهان شهرت زیادی دارد چنانچه سرو کشمیر و بلخ، شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است .

برخی تاریخ نویسان معتقدند: نهال این درخت را «یافث» پسر نوح کاشته است. رئیس اداره محیط زیست ابرکوه هم گفت: این درخت به عنوان یک اثر طبیعی در سال ۱۳۸۲ به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور رسیده است. رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ابرکوه بلندای این درخت را ۲۵ متر، دور تنه آن را ۵/۱۱ متر و محیط آن را ۱۸ متر اعلام کرده است.

وی درخت سرو ابرکوه را از نوع سروهای مدیترانه‌ای دانست و گفت: این گیاه بزرگترین درخت زنده روی زمین است

جزئیات 11پروژه فضایی کشور/ ساخت 9 ایستگاه ماهواره‌ای

رئیس گروه صنایع هوافضای صاایران با بیان اینکه تاکنون 11 پروژه ماهواره ای در کشور تعریف شده که در حال اجرا است گفت: ماهواره سیمرغ با ماموریت جمع آوری اطلاعات جوی و اطلاعات محیطی لوله های نفت و گاز توسط ماهواره بر سیمرغ تا سال 1392 آماده پرتاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اصغر ابراهیمی دوشنبه در نشست بررسی برنامه های فضایی کشور و دستاوردهای فضایی در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه برنامه های فضایی کشور در سال 86 به تصویب هیئت دولت رسید افزود: با تصویب این برنامه دو وزارتخانه دفاع و ارتباطات و فناوری اطلاعات مامور اجرای این برنامه ها حول سه محور شدند.

رئیس گروه صنایع هوافضای صاایران، طراحی و ساخت حاملهای ماهواره، طراحی ماهواره و ایستگاه های فضایی را از جمله محورهای برنامه های فضایی کشور دانست و اظهار داشت: دو محور اصلی ساخت ماهواره ها و ایستگاه های فضایی به وزارت دفاع واگذار شد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 11 پروژه ماهواره ای در کشور تعریف و اجرایی شده است اضافه کرد: ماهواره های " سینا"، "مصباح1"، زهره"، " امید"، "فجر"، "نوید"، "رصد 1"، "طلوع"، "ظفر"، "آت ست" و "مصباح 2" از جمله دستاوردهای ماهواره های ایرانی است که اجرایی شده است.
 
ایجاد 9 ایستگاه زمینی با دانش بومی

رئیس گروه صنایع هوافضای صاایران، طراحی و ساخت ایستگاه های ماهواره ای را از دیگر دستاوردهای محققان در این حوزه نام برد و خاطرنشان کرد: پس از طراحی ماهواره امید، اقدام به طراحی و ساخت ایستگاه های زمینی شد که در این راستا اقدام به ایجاد ایستگاه شماره یک ارسال و دریافت فرمان در چرمشهر ورامین، ایستگاه شماره دو در کشور سوریه و ایستگاه شماره 3 در چابهار شد.
 
وی از راه اندازی ایستگاه های تعیین موقعیت ماهواره در کشور خبر داد و اضافه کرد: ایستگاه مرکزی کنترل پرتاب در سمنان، چهار تعیین موقعیت ماهواره در استان سیستان و بلوچستان و یک ایستگاه ارسال و دریافت اطلاعات در آبادان از جمله ایستگاه های تعیین موقعیتی بود که همزمان با ساخت ماهواره امید راه اندازی شد.
 
مجری پروژه ماهواره امید با اشاره به مشخصات فنی ماهواره امید ادامه داد: ماهواره امید دارای مداری بیضوی با اوج 378 کیلومتر و حضیض 244 کیلومتر، پریود گردش به دور زمین 90 دقیقه و تعداد گردش آن به دور زمین در شبانه روز 15 مرتبه بود. جدایش این ماهواره از ماهواره بر در جنوب شرقی کشور در استان سیستان و بلوچستان رخ داد.
 
وی طول عمر آن را 2 ماه ذکر کرد و گفت: ماموریتهای این ماهواره ارسال پیام رئیس جمهور بود که انگلستان و آمریکا این پیام را دریافت و در سایت خود قرار داده بودند.

ادامه مطلب ...

تعاریف بیان شده برای علم اقلیم شناسی:


اقلیم شناسی علمی است که آب وهواوخصوصیات دیگرجوراموردمطالعه قرارمیدهد و هدف اقلیم شناسی کشف وتبیین رفتارطبیعی اتمسفروبهره برداری آن درجهت منافع انسان وشناسایی استعدادها وتوانهای اقلیم های مختلف برای زندگی انسان است.

• اقلیم شناسی علمی است که در جستجوی بیان و شرح طبیعت اقلیم و نیز اینکه به چه ترتیب از محلی به محل دیگر عوض گشته و همچنین اینکه چگونه وابسته به فعالیتهای بشری است، می‌باشد. این علم کاملا و بطور پیوسته وابسته به هواشناسی بوده و خود در مورد تغییرات روزانه جوی و نتایج آن بحث می‌کند.

توضیح اینکه بسیاری از رشته‌های مطالعاتی مربوط به سیاره زمین در سه گروه وسیع و اصلی میگنجند. این سه گروه عبارتند از:

لیتوسفر یا قسمت خشکی زمین
هیدروسفر یا قسمت آبی سیاره
اتمسفر یا جز گازی زمین

ادامه مطلب ...

18 گسل فعال در کرمان وجود دارد

گسل زلزله خیز فعال و همچنین بروز یک سوم تلفات فوتی زمین لرزه های یکصد سال اخیر کشور در استان کرمان نشان از لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی دارد این درحالی است که اکثر خانه های شهر 700 هزار نفری کرمان فرسوده و با عمر بالا هستند.
   به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، استان کرمان بنا به آمار یکی از زلزله خیز ترین مناطق دنیا محسوب می شود بطوریکه زمین لرزه بم که در سال 82 در استان کرمان روی داد با بیش از 30 هزار کشته و هزاران زخمی به عنوان یکی از دهشتناک ترین زمین لرزه های اخیر جهان در اذهان بسیاری از مردم باقیمانده است.
  
   از آن زمان تاکنون صدها زمین لرزه در کرمان روی داده است که قوی ترین این زمین لرزه ها زلزله 6.5 ریشتری زرند، 6.5 و 6 ریشتری ریگان، 5.8 ریشتری نگار و ده ها زمین لرزه ای دیگری بوده که مناطق مختلف استان زلزله خیز کرمان را تکان داده است.
  
   طبق اعلام سازمان زمین شناسی کرمان 18 گسل فعال در مناطق مختلف استان کرمان وجود دارد و هر یک از این گسلها خود شامل ده ها گسله هستند که تمام مناطق جمعیتی استان کرمان را در برگرفته اند و تنها قسمت کوچکی از شهرستان سیرجان در گسترده این گسلها قرار ندارد.
  
   از سوی دیگر یک سوم تلفات فوتی زمین لرزه های یکصد سال اخیر کشور در استان کرمان روی داده است که مهمترین نقش را در این میان زمین لرزه بم بر عهده دارد.

ادامه مطلب ...