گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

راه‌اندازی دومین ابررایانه‌ هواشناسی کشور

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: دومین ابررایانه کشور در استان اصفهان به عنوان پشتیبان تهران راه‌‌اندازی شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: دومین ابررایانه کشور در استان اصفهان به عنوان پشتیبان تهران راه‌‌اندازی شد.

به گزارش فارس، بهرام صناعی در مراسم بازدید سید‌نظام‌الدین موسوی؛ مدیرعامل خبرگزاری فارس از سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: در عرصه داخلی و در ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی در خصوص شاخصه‌های عمومی رتبه دوم و در مورد شاخصه‌های اختصاصی رتبه نخست را کسب کرده‌ است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: امسال موفقیت سازمان هواشناسی در عرصه بین‌المللی این بود که هفتمین مرکز جهانی تبادل داده‌های هواشناسی(GISC) دنیا ما را بپذیرند که این موفقیت بزرگی بود.

وی بیان کرد: نخستین سوپر کامپیوتر کشور که تجمعی از تعدادی پی‌سی است، توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شده و در سازمان هواشناسی کشور راه‌اندازی شده است.

صناعی بیان کرد: با این کامپیوتر سرعت ما افزایش پیدا کرده است و خروجی مدل‌های پیش‌بینی که با روش‌های قبلی ۱۲ ساعت انجام می‌شد به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

وی گفت: دومین سوپر کامپیوتر در اصفهان نصب و راه‌اندازی شده است ضمن اینکه در حال حاضر اصفهان را به عنوان مرکز مدیریت بحران کشور آماده می‌کنیم تا اگر سازمان هواشناسی دچار مشکل شود خدمات حمل‌ونقل دچار اشکال نشود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: در استان‌های تهران، خوزستان، کرمانشاه، تبریز و ساری پوشش راداری هواشناسی نصب شده و امسال هم قرار است رادار هواشناسی در تبریز نصب شود و این رادار در استان گیلان نیز نصب خواهد شد.

صناعی گفت: رادار هشتم هواشناسی در استان فارس در سال آینده نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ ایستگاه هواشناسی در کل کشور وجود دارد، گفت: در ارزیابی جهانی، سازمان هواشناسی در منطقه ۲ آسیا که ۳۹ کشور جزء آن هستند، قرار دارد و ما بعد از چین و ژاپن در رتبه سوم هستیم.

 

منبع :انجمن اقلیم شناسی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد