گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

مبانی ژئوواقلیم در کواترنر

شواهدی زیادی نشان می دهد که درطول تاریخ زمین شرایط آب وهوایی کره زمین بارها دستخوش تغییر وتحول کلی قرار گرفته است.وبه دنبال آن شرایط جغرافیایی واز جمله ژئومورفولوژیک تغییر کرده است.

حتی درکواترنرکه کوتاهترین وجدیدترین دوره زمین شناسی است،اب وهوای کره زمین چندین بارمتحول گردیدوسیمای فیزیکی زمین شدیداتغییرنموده است.

اسکلت اصلی ناهمواریهای ایران تااواخردوران سوم به شدت تحت تاثیر نیروهای درونی وحرکات زمین ساختی بوده .اماازاوائل دوران چهارم ودرطی کواترنربافروکش کردن جنبش های تکتونیکی،نیروهای بیرونی برناهمواریهای ایران غلبه یافتندوبه دستکاری شدیدانها پرداختند.

تغیرات اقلیمی به ویژه درکواترنراشکال وپدیده های ژئومورفیک درایران ایجادکرده است.حتی برخی ازلندفرمهاوچشم اندازهای موفولوژیکی فعلی که به زمان پلیوسن ومیوسن مربوط می شود.به همین دلیل توجه به اقلیم به ویژه شرایط اب وهوایی کواترنردرشکل گیری ناهمواریها وزونهای مختلف ایران موردتوجه می باشد.

دانلود.rar

نظرات 1 + ارسال نظر
شهرام ملکی سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:37 http://climagis.blogfa.com/

با سلام و عرض ادب فراوان خدمت تمامی دوستان زحمت کش. من دانشجوی رشته آب و هواشناسی88 دانشگاه ارومیه هستم واقعاً از وبلاگتون خوشم میاد ما هم با آدرس http://climagis.blogfa.com/ یه وبلاگ داریم که صرفآ جهت کمک به دوستان گروه جغرافیا طراحی شده اگه تونستید خواهشاً به این وبلاگ هم سری بزنید مایه افتخار برای ما محسوب مشه من خودم عضو هستم در وبلاگ شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد