گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

پیش بینی آب و هوا در سال 2012:

پیش بینی می شود پدیده آب و هوایی لا نینا در منطقه اقیانوس آرام تا سال 2012 نیز ادامه داشته باشد .

این پدیده موجب خنک شدن آبها در نواحی مرکزی اقیانوس آرام می شود و بر آب و هوای کره زمین تاثیر جهانی خواهد داشت .

هواشناسان پیش بینی می کنند این پدیده موجب بارندگی ها بالاتر از سطح میانگین در نواحی شمالی و شرقی استرالیا شود و این کشور در طول فصل طوفان زای نوامبر تا آوریل ، شاهد وقوع طوفانهای بیشتری از سطح معمول باشد.

پدیده آب و هوایی لا نینا همچنین طوفانهای قطب جنوب را تشدید خواهد کرد .

پژوهشگران دانشگاه دولتی کلرادو همچنین پیش بینی می کنند در صورت تداوم شرایط گرم تر شدن دمای آبهای مناطق گرمسیری و حاره کره زمین در آبهای اقیانوس اطلس و فقدان شکل گیری پدیده آب و هوایی ال نینو ، کره زمین شاهد طوفانهایی بالاتر از سطح میانگین خواهد بود .

ال نینو پدیده ای است که با گرم شدن آبهای سطحی در نواحی شرقی و مرکزی اقیانوس اطلس همراه است و بر الگوهای شکل گیری باد تاثیر می گذارد و موجب بروز خشکسالی در استرالیا می شود .

همچنین پیش بینی می شود زمستان در سراسر اروپا و آمریکا ملایم تر شود و اغلب نواحی قاره اروپا و ‌منطقه اروپای شمالی و انگلیس در سال آینده طی ماههای ژانویه تا مارس ، شاهد آب و هوایی گرم تر از حد معمول خواهد بود .

 

ابرهای تهران با افزایش آلودگی بارور می‌شوند !!

فارس: معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه به تکنولوژی بارور کردن ابرها دست پیدا کرده‌ایم‌، گفت:در صورتی که آلودگی هوا به مرحله اضطرار برسد، ابرهای شهر تهران بارور می‌شوند.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با فارس درباره بارور کردن ابرهای شهر تهران اظهار داشت:‌ در شرایطی که آلودگی هوای شهر تهران به وضعیت اضطرار برسد یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا بارور کردن ابرهاست.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته بارش باران و برف در استان تهران را داشتیم، که تأثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

محمودی با اشاره به اینکه در هفته جاری بارش‌ پراکنده باران و برف در شهر تهران ادامه دارد، گفت: در صورتی که آلودگی هوای شهر تهران به وضعیت اضطرار برسد، بارور کردن ابرها در دستور کار قرار می‌گیرد و استانداری اعتبارات آن را اختصاص می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار تهران بیان داشت: ایران کاملا به تکنولوژی بارور کردن ابرها دست پیدا کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد