گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

سرمای کم سابقه در استان بوشهر و اردبیل

بوشهری ها سرمای کم سابقه را در استان شان تجربه کردند 

به گزارش واحد مرکزی خبر توده هوای سردی که از جمعه شب وارد استان بوشهر شد ، سرمای کم سابقه ای را به دنبال داشت.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت : اهالی شهرجم در این 2 روز دمای سه درجه زیر صفر ، برازجانی ها یک درجه زیر صفر و دیلمی ها صفر درجه را تجربه کردند که بر اساس آمارهایی که از 20سال گذشته داریم این دماها کم سابقه است.

برای بزرکنمایی نقشه روی ان کلیک نمایید

برای مشاهده تصاویر ماهواره ایی و نقشه های سطحی و سایر مستندات به اینجا مراجعه نمایید.


بهادری افزود : بوشهری ها هم در 2 روز گذشته دمای سه درجه را تجربه کردند که در 40 سال اخیر کم سابقه بود.

وی با اشاره به این که  دمای هوا تا فردا تغییری نخواهد کرد ، افزود دریا امروز آرام است اما از اواخر وقت تا بعد از ظهر فردا جریان شمال غربی افزایش می یابد و دریا متلاطم خواهد شد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت : سرمای کم سابقه در  این استان به مزارع شهرستان های دشتستان و دشتی آسیب فراوان زده است که میزان خسارت در حال بررسی است.

این 2 شهرستان قطب کشاورزی استان بوشهر هستند و اکنون کشاورزان انواع سبزی و صیفی که مهمترین شان گوجه فرنگی است را در این مناطق پرورش می دهند.

بیش از هفت هزار هکتار مزرعه گوجه فرنگی در شهرستانهای دشتستان و دشتی  وجود دارد.

دمای اردبیل به 35درجه زیرصفررسید
دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۱
 
با گذشت دو روز از بارش سنگین برف در اردبیل موجی از هوای سرد و یخبندان شهرهای مختلف استان اردبیل را فراگرفته به طوری که شب گذشته اردبیلی‌ها دمای ۳۰- را تجربه کردند.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با فارس در اردبیل اظهار داشت: همچنان کولاک و بوران شدید در محورهای اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد به طوری که علیرغم تلاش راهداران راه ارتباطی چندین روستا همچنان مسدود است.

محمد کریم هدایتی افزود: راهداران با تلاش شبانه‌روزی سعی در بازگشایی محورهای مواصلاتی دارند اما از شب گذشته کولاک و بوران شدید در محورهای اصلی و گردنه‌های صعب‌العبور تردد را با مشکل مواجه کرده است.

وی به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی اشاره کرد و افزود: پرسنل راهداری از روز جمعه تاکنون شبانه‌روز و بدون وقفه با تحمل سرمای استخوان‌سوز در صدد بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی هستند و همچنان این فعالیت‌ها در بازگشایی راه‌های روستایی ادامه دارد.

این مسئول از رانندگان عبوری از محورهای کوهستانی و به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور خواست با تجهیزات کامل زمستانی و رعایت اصل احتیاط تردد کنند و از هرگونه توقف نابجا در جاده‌ها و محورهای اصلی نیز بپرهیزند.

راه ۳۰ روستا در نیر و مشگین‌شهر مسدود است
بر اساس اعلام فرمانداران شهرستان‌های نیر و مشگین‌شهر با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل راهداری در این مناطق همچنان راه ارتباطی ۳۰ روستا در این شهرستان‌ها مسدود است.

به گفته فرماندار شهرستان نیز به دلیل کولاک و بوران شدید و علیرغم بازگشایی کامل محورهای روستایی از شب گذشته راه ۲۰ روستا در این شهرستان مسدود شده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
سید حمید عباداللهی افزود: راهداران از صبح امروز در تلاش هستند با نمک‌پاشی و فعالیت دستگاه‌های سنگین راهسازی این مسیرها را بازگشایی کنند.
رئیس راه و ترابری مشگین‌شهر نیز ابراز داشت: علیرغم تلاش راهداران به دلیل کولاک و بوران شدید کار بازگشایی راه‌های روستایی ادامه دارد به طوری که همچنان راه ارتباطی ۱۰ روستا در این شهرستان مسدود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان کوثر نیز با تلاش عوامل راهداری بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده ادامه داشته به طوری که شب گذشته نیروهای امدادی به مسافران یک دستگاه اتوبوس که گرفتار در کولاک و بوران شده بودند امداد‌رسانی کردند.
بیشترین بارش برف از شهرستان سرعین اعلام شده که در سطح شهر ۳۲ سانتی‌متر و در ارتفاعات به نیم متر می‌رسد.


کاهش دمای فیروزآباد به ۳۰ـ درجه
اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اعلام اینکه در استان به دلیل حاکم شدن هوای صاف و گاه نیمه ابری برودت هوا و سرمای شدیدی را شاهد هستیم از هموطنان خواست از ترکیدگی برخی امکانات و تجهیزات با استفاده از پوشش مناسب جلوگیری کنند.

دمای هوا در شهر اردبیل شب گذشته به ۳۰- درجه رسید در حالی که سردترین شهر استان نیز شهر فیروز‌آباد در کوثر بود که با ۳۵- درجه شب سردی را اهالی این منطقه سپری کردند.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان وضعیت جوی استان هم اکنون صاف تا کمی نیمه ابری و در اکثر شهرهای استان دمای هوا زیر صفر است که در دو روز آینده نیز بر سرما و برودت هوا افزوده می‌شود.

امروز همچنین به دلیل سرمای هوا و برودت جوی مدارس برخی از شهرها در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا امیدوار یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 23:12 http://www.alborzjobs.mihanblog.com

سلام علـــــــــــــی آقا دوست خوبم
لطفا اطلاع بدین شما را با عنوان مورد نظرتون لینک کنم

---لینک من --
عنوان : اطلاعات شهری کرج
توضیحات : بانک اطلاعات شهری کرج
آدرس: http://www.alborzjobs.mihanblog.com
---------------------------------------------------
لطفا تائید و لینک خود را برای تائید ارسال بفرمائید
پیج رنک 2 ، پیج رنک 4 خواهد شد !
سپاسگزارم - التماس دعا
یا امام زمان (عج)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد