گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

پاور پوینت اکو سیستم خلیج ها

اکوسیستم خلیج ها (مطالعه موردی خلیج فارس)

—            مقدمه:

—            محیط زیست،طبیعت بی جان وکلیه موجودات زنده راشامل می شود.بنابراین،مجموعه بسیار پیچیده است،نه به ان پیچیدگی که ما فکر می کنیم.بلکه پیچیده ترازانکه بتوان تصورکنیم.این محیط درفعالیتهای وزندگی انسان تاثیر می گذاردوخودنیز تحت تاثیر اقدامات انسان قرارمی گیرد.اکوسیستم که یک نظام اکولوژیک است،مجموعه عناصر جانداروغیرجاندارمحیط زیست دریک ناحیه راتشکیل می دهند که باروابط وتاثیر متقابل،به ساختن ومبادله مواد غذایی وانرژی مشغول هستندوبه این طریق،یک نظام اکولوژیک رابه وجود اورده وان راپایدار نگه  می دارند.بدون توجه به کسب ودریافت واقعیت نظام اکولوژیک،نمی توان به حقیقیت بقاء ودوام حیات پی برد.

تاریخچه مطالعه اکوسیستم:

—               واژه اکوسیستم برای اولین بار در اثر منتشر شده اکولوژیست انگلیسی بنام ارتور تنسلی به سال 1935 مورد استفاده قرار گرفت.

—            بهرحال،تولیداین واژه به سال 1930وتوسط روی کلافام همکار تنسلی و کسی که از او درخواست شد تا نامی برای اشاره به اجزای فیزیکی و بیولوژیک محیط بعنوان یک واحد مشخص برگزیند، برمی‌گردد. بعدها تنسلی استفاده از این واژه را در آثار بعدی خود گسترش داده و مفهوم اکوتوپ را نیز بمنظور تعریف سه بعدی بافت اکو سیستم‌ها بدان اضافه نمود (تنسلی، ۱۹۳۹).

—            استفاده مدرن از این واژه از کار ریموند لیندمن در تحقیق کلاسیک وی بروی دریاچه مینه سوتا، استخراج گردیده‌است (لیندمن، ۱۹۴۲). مفاهیم مرکزی لیندمن به نسبت‌های «سازمان‌های فعال» و «کار آئی انرژی اکولوژیکی» مربوط می‌گردید.

این دیدگاه بعدهاها توسط اچ. تی. آودام، که گاها با نام «پدر» اکولوژی اکوسیستم‌ها خوانده می‌شود، در کشف نظام‌های انتقالی شناخته شده با عنوان سیستم‌های اکولوژی، بکار گرفته شد.



ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد