گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

زیان‌های اقتصادی زلزله ژاپن بیشتر از برآوردهای اولیه بوده است

وزیر اقتصاد ژاپن تأکید کرد تأثیرات منفی زلزله و سونامی اخیر و بحران هسته‏ای ژاپن بر اقتصاد این کشور به ‎مراتب بیشتر از برآوردهای اولیه بوده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، کارو یوسانو تصریح کرد اقتصاد ژاپن برای رهایی از شرایط موجود به اجرای بسته های محرک مالی و اقتصادی بیشتری نیاز دارد.
   وی افزود میزان تاثیرات منفی بحران هسته ای ژاپن به مراتب بیشتر از تصورات اولیه خواهد بود. بحران هسته ای ژاپن که از حادثه تلخ چرنوبیل در سال 1986 میلادی تاکنون بی‏سابقه است تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد ژاپن خواهد داشت.
   این در حالی است که اقتصاد ژاپن با بحران بدهی و کسری بودجه روبه‏رو است. شرایط کنونی اقتصاد ژاپن به ‏گونه‏ای است که مصرف کنندگان ژاپنی تمایل چندانی برای افزایش هزینه های مصرفی ندارند.

دولت ژاپن قصد دارد در چنین شرایطی نرخ مالیاتها را افزایش دهد ولی این مسئله به شدت به ضرر هزینه های مصرفی خواهد بود. میزان بدهی های دولت ژاپن به بیش از 200 درصد تولید ناخالص داخلی می رسد که این رقم بالاترین رکورد بین کشورهای صنعتی است.
   مؤسسه تحقیقاتی کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرد رشد اقتصادی ژاپن در سال 2011 بیش از 1.5 درصد کاهش خواهد یافت. دولت ژاپن ماه گذشته اعلام کرد میزان زیان و ضرر ناشی از زلزله و سونامی اخیر ژاپن بیش از 25 تریلیون ین خواهد بود.
   این کشور سطح هشدار در نیروگاه اتمی فوکوشیما را به سطح هشدار در نیروگاه چرنوبیل افزایش داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد