گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

گروه جغرافیا (تنکابن)

جغرافیا علمی برای بهتر زیستن

تعداد سوالات رشته علوم جغرافیا

این رشته در 6 گرایش برگزار می‌شود و دو دفترچه به دانشجویان ارائه می‌شود دفترچه شماره 1 با 7 درس، 15سؤال و 9 دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره 2 با 7 درس 14 سؤال و 55 دقیقه زمان برای پاسخگویی.

1ـ جغرافیای طبیعی

2ـ جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی

3ـ جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری

4ـ جغرافیای سیاسی

5ـ جغرافیای نظامی

6ـ جغرافیا ـ برنامه‌ریزی توریسم (که از امسال به گرایش های قبلی اضافه شده است.)

1.گرایش جغرافیای طبیعی:

دانشجویان این گرایش از دفترچه شماره 1 زبان عمومی و تخصصی ـ فلسفه جغرافیا ـ ژئومورفولوژی ـ آب و هواشناسی و از دفترچه شماره 2 منابع آب و خاک و مبانی جغرافیای انسانی را پاسخ دهند.

2. گرایش جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی:

در این گرایش دانشجو از دفترچه شماره 1 به دروس زبان عمومی و تخصصی ـ جغرافیای شهری ـ مبانی جغرافیای طبیعی ـ فلسفه جغرافیا و از دفترچه دوم جغرافیای روستایی و کوچ‌نشینی و برنامه‌ریزی ناحیه‌ای و روستایی را پاسخ خواهند داد.

3. جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری:

در این گرایش دانشجویان از دفترچه شماره 1 به این دروس پاسخ می‌دهند: زبان عمومی و تخصصی ـ جغرافیای شهری ـ فلسفه جغرافیا ـ مبانی جغرافیای طبیعی ـ برنامه‌ریزی شهری ـ برنامه‌ریزی ناحیه‌ای و روستایی.

4. جغرافیای سیاسی:

دانشجو این این گرایش از دفترچه شماره 1: زبان عمومی و تخصصی ـ فلسفه جغرافیا

و از دفترچه شماره 2 به این دروس پاسخ می‌دهد: جغرافیای سیاسی و آمار و احتمال امسال به مواد امتحانی اضافه شده که احتمالاً در دفترچه شماره دو قرار می‌گیرد.

5. جغرافیای نظامی:

دانشجو در این گرایش از دفترچه شماره 1 به درس‌های: زبان عمومی و تخصصی ـ مبانی جغرافیای طبیعی ـ فلسفه جغرافیا ـ جغرافیای نظامی ایران و کشورهای همجوار.

و از دفترچه شماره دوم فقط یک درس را پاسخ می‌دهند:‌مبانی جغرافیای انسانی.

6.‌ جغرافیا ـ برنامه‌ریزی توریسم: (این گرایش برای آزمون 90 اضافه شده است.)

دانشجوی این گرایش از دفترچه شماره 1:‌ زبان عمومی و تخصصی ـ جغرافیای شهری ـ مبانی جغرافیای طبیعی و فلسفه جغرافیا را پاسخ می‌دهد.

درس ریاضی و آمار و جاذبه‌های توریستی ایران امسال اضافه شده و این گرایش در سال‌های قبل برگزار نمی‌شد که احتمالاً در دفترچه دوم قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد